28 დეკ, 2021
ცოტა ხნის წინ, ამერიკულმა ანალიტიკურმა კომპანიამ Acumen Research and Consulting (ARC) გამოაქვეყნა კვლევა, რომლის თანახმად, გლობალური სპორტის ბაზარი 2028 წლისთვის 7 მილიარდ დოლარზე მეტს მიაღწევს, თუ არსებული 25%-ზე მეტი წლიური ზრდის ტემპი შენარჩუნდება.
კიბერსპორტის ბაზარი სწრაფად იზრდება ონლაინ მოთამაშეების რაოდენობის მკვეთრი ზრდის წყალობით. აღნიშნულზე მნიშვნელოვანი გავლენა ჰქონდა, 2020 წელს COVID-19 პანდემიის გავრცელებას: თამაში სწრაფად იქცა გართობის ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ ფორმად და გლობალური ექსპორტის ბაზრის მოცულობამ შეადგინა 1,215,600,000 აშშ დოლარი.
კვლევის შედეგებმა აჩვენა, რომ კიბერსპორტის ბაზრის ზრდა მთელ მსოფლიოში განპირობებული იყო ონლაინ ვიდეო თამაშებისა და სტრიმინგის მზარდი პოპულარობით, ასევე სმარტფონების პოპულარობით და ონლაინ თამაშებისადმი დიდი ინტერესით.
2020 წლის მონაცემებით, მსოფლიოში 2,69 მილიარდი მობილური მოთამაშე იყო. გლობალურმა ონლაინ პლატფორმებმა - Facebook, Youtube და Twitch, რომლებიც დაინტერესებულ პირებს საშუალებას აძლევენ მოიპოვონ დამატებითი მიმდევრები და გაზარდონ შემოსავალი - ხელი შეუწყო ბაზრის ზრდას.
მომხმარებლებმა ასევე დაიწყეს მეტის დახარჯვა ონლაინ თამაშებზე, რამაც გამოიწვია მკვეთრი ზრდა სათამაშო ბიზნესის ინდუსტრიაში. ბაზრის განვითარებამ და დახვეწამ შექმნა დიდი შესაძლებლობები და ზრდის პერსპექტივები ახალი სტრიმერებისთვის, თამაშების შემქმნელებისთვის და ღონისძიებების ორგანიზატორებისთვის.
ექსპერტები თვლიან, რომ 2021-2028 წლებში ინდუსტრიაში გაზრდილი ინვესტიციები კიდევ უფრო განავითარებს ბაზარს: მაგალითად, გასულ წელს, ონლაინ თამაშების მსოფლიო ლიდერმა Tencent- მა 90 მილიონი დოლარის ინვესტიცია ჩადო Pocket Gems-ში და 126 მილიონი Glu Mobile-ში .
მომგებიანობის თვალსაზრისით, ანალიტიკოსები ამბობენ, რომ სპონსორობა დომინირებს 2020 წელს, მაგალითად, ტექნოლოგიური გიგანტები, როგორიცაა Nvidia და Intel , ხელს აწერენ სასპონსორო ხელშეკრულებებს კიბერსპორტის ლიგებთან და გუნდებთან.
მობილური თამაშების უზარმაზარი პოპულარობის გამო, Apple, One Plus და Samsung შემოვიდნენ ბაზარზე და აფინანსებდნენ მცირე და დიდი მასშტაბის ღონისძიებებსაც. ეს ტენდენცია, სავარაუდოდ, მომდევნო წლებშიც გაგრძელდება.
აღსანიშნავია, რომ ჩრდილოეთ ამერიკა ლიდერობს სპორტში, გამოკითხვამ აჩვენა, რომ შეერთებულ შტატებიდანაა მოთამაშეებისა და ვიდეო თამაშების მოყვარულთა უდიდესი წილი. გარდა ამისა, ახალი ტექნოლოგიების გაშვება და თავად თამაშების წარმოება ძირითადად ამ კონტინენტზე ხდება, რაც ასევე ასტიმულირებს რეგიონული ბაზრის ზრდას.
მიუხედავად ამისა, ჩინეთში, ინდოეთსა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის სხვა ქვეყნებში კიბერსპორტში შეჯიბრებების რაოდენობა იზრდება, ასევე, ანალიტიკოსები გვირჩევენ, უახლოეს წლებში ყურადღება გამახვილდეს აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონზე. ექსპერტები თვლიან, რომ 2021-2028 წლებში სწორედ აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონი იქნება დომინანტი, სადაც სათამაშო ინდუსტრია სწრაფი ტემპებით გაიზრდება.
წყარო: https://sbccis.com/obshhie/2021/12/28/budushhee-za-kibersportom-o-chem-govorjat-cifry/